Felanmälan och vanliga frågor

Hyresgästen ansvarar för att:

  • Byta batterier i din brandvarnare.
  • Byta batterier till de elektroniska Doorman handtagen på Tessingatan och Markörgatan (4st AA-batterier behövs)​.
  • Kolfilter till kolfilterfläktar i kök byts av hyresgäst. Vi rekommenderar att du använder dig av en lämplig leverantör som t.ex.  ELON eller Tunbytorp.
  • Byta lysrör/lampor.
  • Se över säkringar i elcentralen i lägenheten.
  • Rensa vattenlåset i golvbrunn, handfat samt diskho.

 

Skadedjur? Kontakta Anticimex​

Vid felanmälan gällande skadedjur:

  1. Ring Anticimex på telefonnummer:​075 245 10 00.
  2. Ange att du bor hos Kvarnvreten samt vårt avtalsnummer: 2378478​
  3. Därefter tar Anticimex över ärendet.

 

Felanmälan

Vill du felanmäla något i din lägenhet, är du välkommen att kontakta oss på info@kvarnvreten.se alternativt 021-470 87 40. Se våra öppettider under fliken ”Kontakt”.

AKUTA STÖRNINGAR efter kl.16.00 och under helger, anmäls till Nokas på tele: 010-210 95 00
* Du måste uppge namn, adress och telefonnummer till Nokas, annars behandlas inte ditt ärende.

 

Plusval

I vissa av våra fastigheter (Pettersbergsgatan) finns tillgång till Plusval, vilket innebär att du som hyresgäst kan måla om, tapetsera, lägga nya golv eller byta köksluckor i din lägenhet. Du kan beställa arbetet av oss, anlita en egen hantverkare eller göra jobbet själv. Kostnaden för tillvalet läggs sedan på hyran.

 

Utelåst?

Om oturen är framme och du skulle bli utelåst, hör du dagtid av dig till vår felanmälan 021-470 87 40. Efter kl.16.00 och under helger, ringer du till Nokas på tele: 010-210 95 00. För att säkerställa att vi släpper in rätt person i bostaden måste du visa ett giltigt ID samt stå på kontraktet. En låsöppning under dagtid kostar 500 kronor & kostnaden läggs på nästkommande hyresavi.

 

Nyckelbeställning 

För att beställa nyckel, skall du antingen mejla till info@kvarnvreten.se alternativt ringa 021 470 87 40. Då måste du uppge samtliga nummer/bokstäver på befintlig nyckel eller annan. När nyckeln är klar, ska du hämta och kvittera ut nyckel/nycklarna i Kvarnvretens reception. Vid borttappad nyckel kommer ett cylinderbyte att göras och du kommer debiteras för bytet samt nycklarna. Ifall din nyckel har gått av eller liknande behöver du ej betala något, utan då räcker det att du tar med den till reception vid hämtning av ny nyckel.

 

Tessingatan & Markörgatan

Byta batteri till Yale Doorman handtagen
Som hyresgäst måste du själv byta batteri till de elektroniska Doorman handtagen på Tessingatan och Markörgatan (4st AA-batterier behövs)​. För mer information, klicka på denna länk: YaleDoorman

Ändra Inloggningsuppgifter i Aptussystem (OBS! Gäller endast Markörgatan)

  1. Gå in på: http://www.kvarnvreten.aptusportal.com​​​​​​
  2. Ange ditt användarnamn: Lägenhets ID
  3. Ange ditt lösenord: Lösenordet finns på kvittensen av passagedropparna. När man lyckats logga in i portalen, kan du själv ändra lösenordet till ditt egna.

Till dig som vill hyra övernattningslägenhet
Allmän information om övernattningslägenheterna finns på bokningstavlan i entrén. Se bifogade filer om du vill veta mer:

 

För mer information kontakta info@kvarnvreten.se alternativt 021 470 87 40.